Έχουμε διαβάσει 2902 βιβλία

ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΛΓΕΡΙ

03.03.2009
facebook email
ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΑΛΓΕΡΙ
Εκδοτικός Οίκος
ΠΟΛΙΣ
Συγγραφέας
Μετάφραση
Μαρία Μηλολιδάκη
Κατηγορία
ISBN
978-960-435-215-9
Σελίδες
398

Η ατομική διαστροφή μέσα στη συλλογική τρέλα

Το αστυνομικό μυθιστόρημα αποτελεί ένα από τα αγαπημένα είδη τον αναγνωστών, αν και κάποιοι ακόμα επιμένουν να το θεωρούν «εύκολο» και όχι αρκετά λογοτεχνικό είδος. Υπάρχουν βέβαια και αρκετά αστυνομικά βιβλία πρόχειρα ή βιαστικά γραμμένα. Ωστόσο, αρκετά είναι τα μυθιστορήματα που είναι πολύ καλά δομημένα και χρησιμοποιούν την αφηγηματική δομή του αστυνομικού κειμένου ως αφετηρία ή αφορμή για παραλληλισμούς με κοινωνικά, πολιτικά ή ιστορικά γεγονότα, αφήνοντας τον αναγνώστη να διαχειριστεί τους συσχετισμούς. Ένα τέτοιο δείγμα είναι και το «Μαύρο Αλγέρι» του Maurice Attia.

1962. Σε μια παραλία του Αλγερίου η αστυνομία ανακαλύπτει τα πτώματα της νεαρής Γαλλίδας Εστέλ και του Αλγερινού Μουλούντ. Ο αστυνομικός Πάκο Μαρτίνεθ, γιος Ισπανού αναρχικού, και ο συνεργάτης του Σουκρούν αναλαμβάνουν να εξιχνιάσουν την υπόθεση και να κατανοήσουν εάν πρόκειται για ρατσιστικό έγκλημα (η σχέση ανάμεσα σε μια Γαλλίδα και έναν Αλγερινό δεν θα μπορούσε να γίνει εύκολα αποδεκτή) ή για τρομοκρατική επίθεση της ακροδεξιάς OAS που αντιτίθεται στην ανεξαρτητοποίηση της Αλγερίας. Σκαλίζοντας την υπόθεση συναντούν τα άλλα πρόσωπα του δράματος: τον τρελαμένο τρομοκράτη αδελφό της κοπέλας που είναι εξαιρετικά εχθρικός, τον ανάπηρο αλλά διεστραμμένο πατέρα της που την κακοποιούσε σεξουαλικά από τα δεκαπέντε της, τη μητέρα του νεαρού που γνωρίζει περισσότερα για τη ζωή του γιου της από όσα θέλει να αποκαλύψει. Οι έρευνες τους ενοχλούν και ο Σουκρούν είναι το επόμενο θύμα της τρομοκρατίας, ενώ ο Πάκο έχει να παλέψει με τους δικούς του δαίμονες καθώς προσπαθεί να εντοπίσει και τους υπεύθυνους μιας άλλης τρομοκρατικής ενέργειας που άφησαν ανάπηρη την κοπέλα του την Ιρέν. Όλα αυτά εξελίσσονται μέσα σε ένα κλίμα τρομοκρατίας και σε ένα χώρο που δεν θυμίζει πόλη, αλλά ναρκοπέδιο αφού κάθε γωνία κρύβει ένα θανάσιμο κίνδυνο.

Η αφήγηση γίνεται στο πρώτο πρόσωπο, αλλά οι αφηγητές εναλλάσσονται: ο Πάκο, ο Σουκρούν, η Ιρέν, η γιαγιά του Πάκο που έχει χάσει τα λογικά της. Η χρήση πολλαπλών αφηγητών δίνει μια πιο σφαιρική εικόνα όχι τόσο των γεγονότων όσο των αισθημάτων που αυτά προκαλούν. Τα γεγονότα είναι δεδομένα. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος που επηρεάζουν τον καθένα από τους χαρακτήρες. Η δολοφονία του ζευγαριού δεν ενδιαφέρει κανέναν παρά μόνο τον Πάκο, καθώς η διαστροφή ενός γονιού είναι κάτι που αδυνατεί να διαχειριστεί. Η υπόλοιπη αστυνομία αδιαφορεί: οι κοινωνικές και πολιτικές συγκρούσεις τούς έχουν κάνει να πάρουν θέση αποστασιοποιημένη από όλα τα γεγονότα που εξελίσσονται γύρω τους - φοβούνται μήπως είναι τα επόμενα θύματα, ενδιαφέρονται μόνο για την επιβίωση. Μήπως ο Πάκο είναι ιδεαλιστής; Ίσως. Πιθανόν απλά να ψάχνει ένα γεγονός για να κρατηθεί, αναζητά τη λύση ενός αινίγματος για να κατευνάσει τις τύψεις του που δεν κατάφερε να εντοπίσει τους εγκληματίες που χτύπησαν την αγαπημένη του. Ή απλά προσπαθεί να επιβιώσει μέσα σε ένα κόσμο που έχει τρελαθεί και, όπως πάντα συμβαίνει σε κρίσιμες στιγμές, αδιαφορεί για την αξία της ανθρώπινης ζωής.

Η ομάδα μας

Ημερολόγιο

Τελευταία άρθρα

Αφιέρωμα στην ελληνική λογοτεχνία

Αφιέρωμα του Diavasame.gr στην ελληνική λογοτεχνία. Για 13η συνεχή χρονιά, η συντακτική ομάδα του Diavasame.gr θα επιλέξει και θα παρουσιάσει κριτικές βιβλίων από Έλληνες συγγραφείς από τις 15/7 έως και την 29/7.
10.07.2019
Περισσότερα

Τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών, βιβλία 1/12/2018-31/5/2019

Δημοσιεύουμε τη λίστα με τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών βιβλία για ένα ολόκληρο εξάμηνο. Ρίξτε μια ματιά στην ενδιαφέρουσα λίστα που καλύπτει την περίοδο από 1/12/2018 έως 31/5/2019.
03.06.2019
Περισσότερα

Συνέντευξη με την Ευτυχία Γιαννάκη και τους Πιτσιμπουίνους της

Η Ευτυχία Γιαννάκη, με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης περιπέτειας των Πιτσιμπουίνων «Μυστήριο στη Λίμνη Λαμπίκο» από τις εκδόσεις Ίκαρος, συνομιλεί με την Ελένη Κίτσου και το Diavasame.gr.
02.06.2019
Περισσότερα

Κριτικές αναγνωστών

ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ Ξένη Λογοτεχνία ΣΥΛΛΟΓΗ JEMMA PRESS 22/11/63 22/11/63 Ξένη Λογοτεχνία Stephen King BELL ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ Ξένη Λογοτεχνία Mika Waltari ΚΑΛΕΝΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ Ελληνική Λογοτεχνία Χριστίνα Ζέμπη ΩΚΕΑΝΙΔΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ Ξένη Λογοτεχνία Tom Robbins ΑΙΟΛΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Ξένη Λογοτεχνία Victor Hugo ΣΜΙΛΗ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ VAKXIKON.GR ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ Ιστορία/Δοκίμιο/Μελέτη Κωνσταντίνος Καρατόλιος HISTORICAL QUEST ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ Ελληνική Λογοτεχνία Βαγγέλης Κούτας ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ Ελληνική Λογοτεχνία Χάρης Βλαβιανός ΠΑΤΑΚΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Διάφορα Κώστας Γκοτζαμάνης ΠΑΤΑΚΗΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία Αντώνης Μπουλούτζας ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ Ελληνική Λογοτεχνία Γαβριήλ Αλεξάνδρου ΙΩΛΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ελληνική Λογοτεχνία Γεωργία Μαμά ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ Ξένη Λογοτεχνία Ian Rankin ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; Ελληνική Λογοτεχνία Τρύφων Ζαχαριάδης ΑΡΜΟΣ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Ελληνική Λογοτεχνία Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη ΩΚΕΑΝΙΔΑ