Έχουμε διαβάσει 2872 βιβλία

ΤΟ ΠΑΛΙΟΚΟΡΙΤΣΟ

04.12.2012
facebook email
ΤΟ ΠΑΛΙΟΚΟΡΙΤΣΟ
Εκδοτικός Οίκος
ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ
Συγγραφέας
Μετάφραση
Μαργαρίτα Μπονάτσου
Κατηγορία
ISBN
978-960-03-4397-7
Σελίδες
389

"Ένας Επίμονος Έρωτας"

 Ο Μάριο Βάργκας Λιόσα είναι τόσο γνωστός και επιτυχημένος συγγραφέας που κάθε πρόλογος σχετικός με το έργο του φαίνεται περιττός. Σίγουρα είναι ο καλύτερος συγγραφέας του Περού και ένας από τους καλύτερους της Λατινικής Αμερικής. Γεννημένος το 1936, έγινε γνωστός στο αναγνωστικό κοινό από το πρώτο του κιόλας μυθιστόρημα Η Πόλη και τα Σκυλιά. Πολλά από τα μυθιστορήματα του έχουν μεταφραστεί και στα ελληνικά.
 
Η υπόθεση του Παλιοκόριτσου μπορεί  να συνοψιστεί σε λίγες λέξεις: είναι η ιστορία ενός έρωτα. Ο έφηβος Ρικάρντο ερωτεύεται στο Μιραφλόρες μια μικρή Χιλιανή που εξαφανίστηκε από τη ζωή του τόσο αιφνίδια όσο εμφανίστηκε. Χρόνια αργότερα, ο νεαρός πλέον Ρικάρντο, πραγματοποιεί το όνειρο του και δουλεύει ως μεταφραστής της ΟΥΝΕΣΚΟ στο Παρίσι. Εκεί συναντάει μια νεαρή αντάρτισσα που πρόκειται να σταλεί για εκπαίδευση στην Κούβα και δεν είναι καμιά άλλη παρά η μικρή του Χιλιανή. Προσπαθεί να την κατακτήσει αλλά δεν τα καταφέρνει. Την ξανασυναντάει μετά από κάποια χρόνια στο Λονδίνο, με άλλη ταυτότητα και έναν εκατομμυριούχο σύζυγο. Η ερωτική του σχέση διακόπτεται πάλι απότομα και ο Ρικάρντο πρέπει να ξανασυνηθίσει  στην απουσία της, ώσπου θα την ξαναβρεί… στο Τόκιο. Και το παιχνίδι της αποπλάνησης και της εξαφάνισης συνεχίζεται μέχρι που η μικρή Χιλιανή θα γίνει πραγματικά δική του, όταν ο χρόνος θα έχει αρχίσει να κυλά αντίστροφα γι’ αυτήν.
 
Το μυθιστόρημα παρουσιάζεται σε πρωτοπρόσωπη αφήγηση. Ο Ρικάρντο διηγείται τη σχέση του με αυτή τη γυναίκα με τα τόσα πολλά πρόσωπα. Ή μήπως είναι προσωπεία; Γιατί, αν και ο Ρικάρντο παραμένει πάντα ο ίδιος, η μικρή Χιλιανή αλλάζει συνέχεια ταυτότητες. Αυτές οι ταυτότητες είναι όμως μόνο προσωπεία, αφού στο βάθος υπάρχει πάντα ι ίδια- ίσως φοβισμένη- γυναίκα που θέλει να προλάβει το χρόνο, να υποτάξει τους άντρες, να ζήσει στα πλούτη και, κυρίως, να μην πληγωθεί ποτέ. Και όταν θα πληγωθεί, θα τρέξει στο μόνο σταθερό σημείο στη ζωή της, τον Ρικάρντο, το «καλόπαιδο», όπως τον αποκαλεί χαϊδευτικά, γιατί ξέρει ότι είναι ο μόνος που την δέχεται όπως είναι ακόμα κι αν τον βασανίζει.
 
Ο Λιόσα δημιουργεί μια ερωτική ιστορία, όπου οι ανατροπές είναι συνεχείς, τα συναισθήματα έντονα και οι απογοητεύσεις του ήρωα τόσο ισχυρές όσο και ο έρωτας του. Παράλληλα, ο συγγραφέας πραγματοποιεί κι ένα ταξίδι στην πολιτική ιστορία του δεύτερου μισού του εικοστού αιώνα, μέσα από την περιπλάνηση του Ρικάρντο σε διάφορα μέρη του κόσμου. Κι αν ο Ρικάρντο αρνείται να συμμετάσχει στις ιστορικές εξελίξεις της εποχής του, δεν παύει να είναι ένας οξυδερκής παρατηρητής και αφηγητής εγκλωβισμένος στην τρικυμία του δικού του ερωτικού πολέμου.
Πολύ καλή η μετάφραση της Μαργαρίτας Μπονάτσου.

Η ομάδα μας

Ημερολόγιο

Τελευταία άρθρα

Τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών, βιβλία 1/12/2018-31/5/2019

Δημοσιεύουμε τη λίστα με τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών βιβλία για ένα ολόκληρο εξάμηνο. Ρίξτε μια ματιά στην ενδιαφέρουσα λίστα που καλύπτει την περίοδο από 1/12/2018 έως 31/15/2019.
03.06.2019
Περισσότερα

Συνέντευξη με την Ευτυχία Γιαννάκη και τους Πιτσιμπουίνους της

Η Ευτυχία Γιαννάκη, με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης περιπέτειας των Πιτσιμπουίνων «Μυστήριο στη Λίμνη Λαμπίκο» από τις εκδόσεις Ίκαρος, συνομιλεί με την Ελένη Κίτσου και το Diavasame.gr.
02.06.2019
Περισσότερα

Συνέντευξη με τη Νάγια Δαλακούρα

Η Νάγια Δαλακούρα, με αφορμή το βιβλίο της «Το λιμάνι των χαμένων γυναικών» (εκδόσεις Κλειδάριθμος), συνομιλεί με την Ελένη Κίτσου και το Diavasame.gr.
12.05.2019
Περισσότερα

Κριτικές αναγνωστών

ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ Ξένη Λογοτεχνία ΣΥΛΛΟΓΗ JEMMA PRESS 22/11/63 22/11/63 Ξένη Λογοτεχνία Stephen King BELL ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ Ξένη Λογοτεχνία Mika Waltari ΚΑΛΕΝΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ Ελληνική Λογοτεχνία Χριστίνα Ζέμπη ΩΚΕΑΝΙΔΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ Ξένη Λογοτεχνία Tom Robbins ΑΙΟΛΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Ξένη Λογοτεχνία Victor Hugo ΣΜΙΛΗ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ VAKXIKON.GR ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ Ιστορία/Δοκίμιο/Μελέτη Κωνσταντίνος Καρατόλιος HISTORICAL QUEST ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ Ελληνική Λογοτεχνία Βαγγέλης Κούτας ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ Ελληνική Λογοτεχνία Χάρης Βλαβιανός ΠΑΤΑΚΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Διάφορα Κώστας Γκοτζαμάνης ΠΑΤΑΚΗΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία Αντώνης Μπουλούτζας ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ Ελληνική Λογοτεχνία Γαβριήλ Αλεξάνδρου ΙΩΛΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ελληνική Λογοτεχνία Γεωργία Μαμά ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ Ξένη Λογοτεχνία Ian Rankin ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; Ελληνική Λογοτεχνία Τρύφων Ζαχαριάδης ΑΡΜΟΣ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Ελληνική Λογοτεχνία Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη ΩΚΕΑΝΙΔΑ