Έχουμε διαβάσει 2902 βιβλία

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ

18.01.2019
facebook email
ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ
Εκδοτικός Οίκος
ΠΗΓΗ
Συγγραφέας
Λευτέρης Μπούρος
Κατηγορία
ISBN
978-960-626-037-7
Σελίδες
216
                                                             Μυστήριο σε πρώτο πρόσωπο

Θεωρώ πολύ αισιόδοξο το γεγονός ότι σε δύσκολες εποχές, σε εποχές που η καθημερινότητα μετατρέπεται σε αγώνα αντοχής και υπομονής, νέοι άνθρωποι δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στο χαρτί και διοχετεύουν την ενέργειά τους στη λογοτεχνική γραφή. Ένας τέτοιος νέος άνθρωπος υπογράφει την συλλογή διηγημάτων που παρουσιάζουμε εδώ. Ο Λευτέρης Μπούρος, με σπουδές στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, κάνει την επίσημή του είσοδο στη συγγραφική σκηνή με μια συλλογή διηγημάτων διαφορετική από αυτές που έχουμε συνηθίσει να διαβάζουμε: οκτώ διηγήματα, οκτώ ξεχωριστά στιγμιότυπα ζωής, που συνδέονται όμως όλα με τον θάνατο, τον φόνο, το έγκλημα.

Στον «Μαύρο γάτο», ένα εξαρχής καταραμένο ερωτικό τρίγωνο –ή τετράγωνο μήπως;– οδηγεί σε μια αποτρόπαια δολοφονία. Στο διήγημα «Ο Μίμος» μια παράξενη φιγούρα, οικεία και απόμακρη ταυτόχρονα, στοιχειώνει τη ζωή ενός πιτσιρικά περιπτερά, που προσπαθεί μάταια να φτιάξει τη ζωή του. Στο επόμενο, με τον τίτλο «Λυδία», ένας πρωτοεμφανιζόμενος συγγραφέας παρακολουθεί ολόκληρη τη ζωή του να ξετυλίγεται μπροστά στα μάτια του, στον σταθμό ενός τρένου, που θα μπορούσε να αποδειχτεί και ο τελευταίος σταθμός της ζωής του. «Ο άνθρωπος του βάλτου» αφηγείται ένα έγκλημα του παρελθόντος και προετοιμάζει το έδαφος για ένα μελλοντικό, ενώ στον «Αιρετικό» μεταφερόμαστε πίσω στον Μεσαίωνα και πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα βασανιστήρια που βίωναν τα προοδευτικά μυαλά. Στο «Ποιος μίλησε», ένας νεαρός αλκοολικός ερωτεύεται μια εγγαστρίμυθη για να διαπιστώσει ότι πιθανόν στη συγκατοίκησή τους να έχει εισβάλει και μια ακόμα παρουσία. Στο «Άγια Νύχτα» ένας μύθος που περνάει από γενιά σε γενιά φαντάρων σε ένα φυλάκιο, παίρνει σάρκα και οστά και οδηγεί στον θάνατο, ενώ στο τελευταίο διήγημα της συλλογής, με τον τίτλο «Η μέρα που έγινα δολοφόνος», εξετάζονται οι βλαβερές συνέπειες της τηλεόρασης – και δεν είναι σίγουρα αυτές που ήδη γνωρίζουμε.

Πέρα από τον εμφανή θεματικό άξονα που συνδέει τα διηγήματα, ο συγγραφέας καταφέρνει να χρησιμοποιήσει κι άλλους συνδετικούς κρίκους, όπως η πρωτοπρόσωπη αφήγηση. Είτε πρόκειται για γράμμα σε αγαπημένο πρόσωπο, είτε για επίσημη κατάθεση, ή ακόμα και μια εξομολόγηση με άγνωστους αποδέκτες, ο εκάστοτε αφηγητής χρησιμοποιεί λόγο δυνατό και περιγραφικό, προσαρμοσμένο στις συνθήκες για να απεικονίσει τα όσα συνέβησαν, τα όσα έπαθε ή έπραξε. Μέτοχοι, δρώντες ή παρατηρητές, οι αφηγητές των ιστοριών θέλουν να διώξουν το βάρος από πάνω τους, να βρουν τη σωτηρία. Αξιοσημείωτη είναι η ξεχωριστή ατμόσφαιρα που διακρίνει το κάθε διήγημα, ατμόσφαιρα που μερικές φορές αγγίζει τα όρια του τρόμου, όπως στην περίπτωση του «Ποιος μίλησε».

Αξιέπαινη, λοιπόν, αυτή η πρώτη συγγραφική απόπειρα του Λευτέρη Μπούρου, θα ικανοποιήσει σίγουρα τους λάτρεις της μικρής φόρμας και των ιστοριών μυστηρίου.

Η ομάδα μας

Ημερολόγιο

Τελευταία άρθρα

Αφιέρωμα στην ελληνική λογοτεχνία

Αφιέρωμα του Diavasame.gr στην ελληνική λογοτεχνία. Για 13η συνεχή χρονιά, η συντακτική ομάδα του Diavasame.gr θα επιλέξει και θα παρουσιάσει κριτικές βιβλίων από Έλληνες συγγραφείς από τις 15/7 έως και την 29/7.
10.07.2019
Περισσότερα

Τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών, βιβλία 1/12/2018-31/5/2019

Δημοσιεύουμε τη λίστα με τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών βιβλία για ένα ολόκληρο εξάμηνο. Ρίξτε μια ματιά στην ενδιαφέρουσα λίστα που καλύπτει την περίοδο από 1/12/2018 έως 31/5/2019.
03.06.2019
Περισσότερα

Συνέντευξη με την Ευτυχία Γιαννάκη και τους Πιτσιμπουίνους της

Η Ευτυχία Γιαννάκη, με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης περιπέτειας των Πιτσιμπουίνων «Μυστήριο στη Λίμνη Λαμπίκο» από τις εκδόσεις Ίκαρος, συνομιλεί με την Ελένη Κίτσου και το Diavasame.gr.
02.06.2019
Περισσότερα

Κριτικές αναγνωστών

ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ Ξένη Λογοτεχνία ΣΥΛΛΟΓΗ JEMMA PRESS 22/11/63 22/11/63 Ξένη Λογοτεχνία Stephen King BELL ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ Ξένη Λογοτεχνία Mika Waltari ΚΑΛΕΝΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ Ελληνική Λογοτεχνία Χριστίνα Ζέμπη ΩΚΕΑΝΙΔΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ Ξένη Λογοτεχνία Tom Robbins ΑΙΟΛΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Ξένη Λογοτεχνία Victor Hugo ΣΜΙΛΗ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ VAKXIKON.GR ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ Ιστορία/Δοκίμιο/Μελέτη Κωνσταντίνος Καρατόλιος HISTORICAL QUEST ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ Ελληνική Λογοτεχνία Βαγγέλης Κούτας ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ Ελληνική Λογοτεχνία Χάρης Βλαβιανός ΠΑΤΑΚΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Διάφορα Κώστας Γκοτζαμάνης ΠΑΤΑΚΗΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία Αντώνης Μπουλούτζας ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ Ελληνική Λογοτεχνία Γαβριήλ Αλεξάνδρου ΙΩΛΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ελληνική Λογοτεχνία Γεωργία Μαμά ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ Ξένη Λογοτεχνία Ian Rankin ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; Ελληνική Λογοτεχνία Τρύφων Ζαχαριάδης ΑΡΜΟΣ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Ελληνική Λογοτεχνία Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη ΩΚΕΑΝΙΔΑ