Έχουμε διαβάσει 2920 βιβλία

ΙΣΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ

25.01.2018
Συντάκτης: Βασιλική Χρίστη
email
ΙΣΩΣ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΦΟΡΑ
Εκδοτικός Οίκος
ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ
Συγγραφέας
Κατηγορία
ISBN
978-618-03-1193-8
Σελίδες
240
Το νέο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη είναι μια ερωτική ιστορία στη σύγχρονη Αθήνα: ένα πρωί που αναγκάζεται να βγει από το σπίτι του νωρίς για κάποια δουλειά, ο Πέτρος, συγγραφέας, βλέπει στην απέναντι αποβάθρα του μετρό μια νεαρή, όμορφη κοπέλα να διαβάζει το τελευταίο του βιβλίο. «Ξεχνάει» τη δουλειά που είχε να κάνει, ανεβαίνει τρέχοντας τις σκάλες, φθάνει στην απέναντι αποβάθρα και βρίσκεται στο ίδιο βαγόνι με την κοπέλα, που συνεχίζει να διαβάζει. Όταν εκείνη κλείνει το βιβλίο και ετοιμάζεται να κατέβει, την ακολουθεί. Τελικά, η γνωριμία τους θα γίνει σε ένα καφενείο κάπου στο κέντρο, και είναι η Βασιλική, που εργάζεται ως νηπιαγωγός, εκείνη που θα πάρει την πρωτοβουλία να του μιλήσει. Το ίδιο κιόλας βράδυ θα πάνε σινεμά μαζί∙ τις επόμενες μέρες θα κάνουν πολλές βόλτες με τα πόδια στην πόλη, θα ανταλλάξουν επισκέψεις στα σπίτια τους∙ θα ξεκινήσουν μια σχέση.

Ο συγγραφέας αφηγείται την ιστορία της σχέσης αυτής αρχικά από την πλευρά του Πέτρου και στη συνέχεια από την πλευρά της Βασιλικής, πάντα σε τρίτο πρόσωπο. Παρουσιάζει τις σκέψεις, τις προσδοκίες τους, τον τρόπο δράσης ή αντίδρασής τους σε αυτή τη σχέση. Είναι αρκετά νέοι, ο Πέτρος στα σαράντα, η Βασιλική λίγο πάνω από τριάντα, διακατέχονται από την επιθυμία για ζωή και για απόλαυση. Από την άλλη, όσα έχουν ζήσει μέχρι τώρα τούς έχουν δημιουργήσει διάφορες βεβαιότητες, ακόμη και στερεότυπα, τα οποία τους έχουν λίγο πολύ διαμορφώσει. Η ιστορία που περιγράφει ο Τζαμιώτης δεν διαδραματίζεται σε υψηλές θερμοκρασίες – εκτός από τις ερωτικές σκηνές, όπου κυριαρχεί το πάθος∙ εξάλλου, το μότο του βιβλίου είναι μια φράση από τον «Αδελφό» του Γιώργου Χειμωνά: «Γιατί άλλος τρόπος από το σώμα δεν υπάρχει». Οι ήρωες μπορούν, λοιπόν, να διαμορφώνουν την εικόνα του άλλου στο μυαλό τους από αυτά που τον/την ακούν να λέει και από τον τρόπο που κινείται και που σκέπτεται (μπορεί κανείς να φανταστεί κάποιο είδος εξονυχιστικού ελέγχου στον οποίο υποβάλλει ενδόμυχα ο ένας τον άλλον) και να διαπιστώνουν πως τους ενδιαφέρει και, ίσως, είναι πολύ τυχεροί που τους συμβαίνει αυτό, από την άλλη, όμως, τους αξίζει. Όμως ο έρωτας, και συγκεκριμένα η ανταλλαγή σωματικών υγρών, αποκαλύπτει πράγματα που το μυαλό δεν μπορεί να προσεγγίσει, και γίνεται ο αδιάψευστος «μάρτυρας» αυτής της σχέσης – ή της δυνατότητάς της να εδραιωθεί.

Παρότι, όπως υποστηρίξαμε πιο πάνω, η ιστορία δεν διαδραματίζεται σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους, ενδεχομένως να υπάρχει μια κλιμάκωση από το πρώτο μέρος, όπου «μιλάει» ο Πέτρος, στο δεύτερο, όπου παρακολουθούμε την ιστορία από την πλευρά της Βασιλικής. Κι εδώ ο Τζαμιώτης δείχνει πως μπορεί να μιλήσει από την πλευρά μιας γυναίκας χωρίς να γίνεται υπερβολικός ή γκροτέσκος. Και μάλιστα μοιάζει να αισθάνεται πιο άνετα για να ξεδιπλώσει προβληματισμούς, όπως η ανάγκη για αποδοχή και ο φόβος για την απώλεια του εαυτού μέσα από την αγάπη, που είναι κοινοί και για τους δύο ήρωες. Το τελευταίο κεφάλαιο και η επιλογή του κλεισίματος από τον συγγραφέα θα επιβεβαιώσει αυτή την αίσθηση μιας σταθερής θερμοκρασίας κατά τη διάρκεια του μυθιστορήματος, η οποία επιτυγχάνεται παρά το γεγονός ότι η εξέλιξη της πλοκής διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Η ομάδα μας

Ημερολόγιο

Τελευταία άρθρα

Αφιέρωμα στην ελληνική λογοτεχνία

Αφιέρωμα του Diavasame.gr στην ελληνική λογοτεχνία. Για 13η συνεχή χρονιά, η συντακτική ομάδα του Diavasame.gr θα επιλέξει και θα παρουσιάσει κριτικές βιβλίων από Έλληνες συγγραφείς από τις 15/7 έως και την 29/7.
10.07.2019
Περισσότερα

Τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών, βιβλία 1/12/2018-31/5/2019

Δημοσιεύουμε τη λίστα με τα πρώτα, σε αναγνώσεις κριτικών βιβλία για ένα ολόκληρο εξάμηνο. Ρίξτε μια ματιά στην ενδιαφέρουσα λίστα που καλύπτει την περίοδο από 1/12/2018 έως 31/5/2019.
03.06.2019
Περισσότερα

Συνέντευξη με την Ευτυχία Γιαννάκη και τους Πιτσιμπουίνους της

Η Ευτυχία Γιαννάκη, με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης περιπέτειας των Πιτσιμπουίνων «Μυστήριο στη Λίμνη Λαμπίκο» από τις εκδόσεις Ίκαρος, συνομιλεί με την Ελένη Κίτσου και το Diavasame.gr.
02.06.2019
Περισσότερα

Κριτικές αναγνωστών

ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ ΣΚΙΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΝΣΜΟΥΘ Ξένη Λογοτεχνία ΣΥΛΛΟΓΗ JEMMA PRESS 22/11/63 22/11/63 Ξένη Λογοτεχνία Stephen King BELL ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ ΣΙΝΟΥΧΕ, Ο ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ Ξένη Λογοτεχνία Mika Waltari ΚΑΛΕΝΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ ΠΕΤΡΑ ΚΑΙ ΜΕΛΙ Ελληνική Λογοτεχνία Χριστίνα Ζέμπη ΩΚΕΑΝΙΔΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΟΥΜΠΟΪΣΣΕΣ ΜΕΛΑΓΧΟΛΟΥΝ Ξένη Λογοτεχνία Tom Robbins ΑΙΟΛΟΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΙΣΙΩΝ Ξένη Λογοτεχνία Victor Hugo ΣΜΙΛΗ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ ΑΜ' ΕΠΟΣ ΑΝΕΡΓΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία ΟΜΑΔΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ VAKXIKON.GR ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ ΤΟ ΥΓΡΟΝ ΠΥΡ ΚΑΙ Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΙΣΧΥ Ιστορία/Δοκίμιο/Μελέτη Κωνσταντίνος Καρατόλιος HISTORICAL QUEST ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ ΑΕΤΟΙ ΚΑΙ ΛΥΚΟΙ Ελληνική Λογοτεχνία Βαγγέλης Κούτας ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ ΤΟ ΑΙΜΑ ΝΕΡΟ Ελληνική Λογοτεχνία Χάρης Βλαβιανός ΠΑΤΑΚΗΣ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΜΕΓΑΛΩΝΟΝΤΑΣ (ΜΕ) ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Διάφορα Κώστας Γκοτζαμάνης ΠΑΤΑΚΗΣ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ Ελληνική Λογοτεχνία Αντώνης Μπουλούτζας ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΣΑΚΟ Ελληνική Λογοτεχνία Γαβριήλ Αλεξάνδρου ΙΩΛΚΟΣ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ ΧΡΥΣΟΣΚΟΝΗ ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΜΟΥ Ελληνική Λογοτεχνία Γεωργία Μαμά ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΓΡΙΑ ΣΚΥΛΙΑ Ξένη Λογοτεχνία Ian Rankin ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΡΕ ΦΩΤΕΙΝΗ; Ελληνική Λογοτεχνία Τρύφων Ζαχαριάδης ΑΡΜΟΣ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Η ΑΠΟΠΕΙΡΑ Ελληνική Λογοτεχνία Μιμή Φιλιππίδη-Θεοχάρη ΩΚΕΑΝΙΔΑ